Foto's / video en wat weetjes.

29 februari 2016 - Gao, Mali

Lieve volgers,

Ik vond het wel weer eens tijd worden om een stukje te schrijven en daarbij wat foto’s en een filmpje te plaatsen. Onder het kopje Video.
Het zal geen lang epistel worden, omdat ik niet heel veel heb meegemaakt.
Mijn vorige proza liet weinig te wensen over qua inhoud van ons werk, dus zal ik die paar momenten dat ik naar mijn idee nuttig bezig ben geweest graag met jullie delen.
De patrouilles zijn nog altijd dagelijks, 3 keer per dag.

Omdat nu bijna iedereen terug is van verlof, zitten we hier met een opgetopte bezetting, wat betekent dat men zelf 1 of 2 keer per week daadwerkelijk is ingedeeld voor een patrouille.
Erg weinig en erg frustrerend, zeker omdat we de overige tijd worden geacht ons in het kantoor op te houden.
Dat is voor mij vrij lastig, aangezien ik een doener ben en het hele internet nu wel gehad heb.
De veiligheidssituatie is slechter, wat betekent dat we wel zelf wijzigingen aan mogen brengen in de patrouilles, mede vanwege de vaste tijden dat men normaliter op patrouille moet. Men kwam er ook wel achter hier dat vaste patronen voor kwaadwillenden wel erg makkelijk moet zijn.

Wat ook nogal jammer is, is dat men alles wat met multimedia te maken heeft, geblokkeerd is.
Dus nee geen youtube, nee geen facebook (een drama voor de meesten) en nee geen skype.
Het werk is al vrij weinig en datgene waar men dan nog plezier aan zou kunnen hebben blokkeert men.
Hulde aan de VN.
Ook de verbindingen laten steeds vaker te wensen over.

Afgelopen week heb ik wel een leuke en mooie patrouille mogen doen.
Dit was met een delegatie vanuit Nederland.
Onder zware beveiliging hebben we een patrouille gemaakt van 2 ½ uur.
Erg leuk, mede doordat ik op plekken kwam waar ik nog niet eerder was geweest.
Dit gaf mooie plaatjes en we bleven ook niet onopgemerkt bij de lokale kinderen die luidkeels om water schreeuwden… “Diago Diago Diago…”
Diago is het merk water dat ze hier verkopen
Ook de tombe van Askia, (UNESCO) was erg leuk om te zien.

"Leuk" om om te weten is dat men hier ook flessen water heeft voor de VN, waar nadrukkelijk “UN use only” op staat..maar de gemiddelde VN medewerker heeft daar lak aan en verkoopt dit water aan lokale mensen.. tja.. verkoopt.

Ik vermaak me redelijk.
Veel vrije tijd, teveel. Veel sporten, veel in de zon, veel plannen maken met thuis en veel contact met Anna.
De temperatuur gaat richting de 40-42 graden.

8 maart komt er wederom een hoge delegatie uit NL die ik te woord mag staan tijdens een patrouille.
Ik mag ze dus alle ins en outs vertellen over het werk dat wij doen… en dat we zeker niet doen.
Daarna, op 10 maart is voor mij de tijd goddank daar om hier weg te gaan, op weg naar Bamako, om zo vervolgens op 13 maart via Parijs wederom naar Amsterdam te vliegen.

13 dagen thuis, bij Anna, mijn familie en heerlijk 8 dagen geld uitgeven in The Big Apple!

A prochaine fois!

Mark

1. Patrick:
    29 februari 2016
    Leuk stukje tekst en mooie foto's kerel! Nog even volhouden daar en dan heerlijk genieten van je verlof!!
  2. Anna:
    Jaaaa New York baby
    Je bent inmiddels al over de helft en met al je verlof is het al met al nog naar een paar weekjes in Gao.

Voor je het weet ben je weer op Schiphol aan t werk en klaag je over lange werkdagen

Kom maar snel naar huis!

Liefs
  3. Ellen:
    29 februari 2016
    Mooi foto's hoor! Leuk om even iets van daar gezien te hebben! Nog 2 weekjes en dan mag je lekker gaan genieten!!