Deployment bekend!

28 november 2015

Lieve lezers,

Ik kan nu officieel bevestigen dat mijn plek van tewerkstelling Gao wordt.
Ik ga de regio / desert in, zoals men dat hier noemt.
Ik krijg de functie "Co-location officer Gendarmerie".
In het kort houdt dit in dat ik me bezig ga houden met diverse patrouilles in het gebied aldaar op diverse politieposten, om daar lessen te verzorgen, zaken op te lijnen en wat al niet meer. Dit is in samenwerking met de Franse en Malinese Gendarmerie.

Ik ben er erg blij mee, aangezien ik naar Gao wilde.
In Gao zelf slapen wij niet op Camp Castor waar onze Nederlandse hoofdmacht gehuisvest is, maar op een apart zogenaamd Supercamp van de UN.
Dit is een goed beveiligd kamp gelukkig.

Gao ligt in het Noorden, het is er nu tussen de 47 en 52 graden en er zijn wel wat zaken om rekening mee te houden wat veiligheid betreft. Het ligt in de Sahara.
Hoe dan ook, een hele leuke en uitdagende functie denk ik, waarbij ik wat kan zien van de omgeving.
We zijn met de club in 3-en gedeeld.
Een aantal blijven hier, een aantal naar Timboektoe en ik met een aantal anderen naar Gao.

Vandaag stond in het teken van het behalen van onze schiettest.
10 patronen, op 5 en 7 meter. Een lachertje natuurlijk, maar goed, de VN wil dat graag. We hoefden de test "het uit elkaar halen en in elkaar zetten van het wapen binnen 3 minuten" niet te doen, aangezien met al snel zag dat wij wel erg goed met de Glock (handvuurwapen) overweg konden.
Nu nog het lange semi-automatische wapen, maar dat regel ik wel in Gao ;)

Vanmiddag weer even getraind en hardgelopen, verder is het rustig.
Morgen een halve dag, dus dat is erg lekker, aangezien de dagen erg lang zijn, van 8 tot 1800 uur.
Vanmorgen een aanval geweest op een UN basis in Kidal, maar daar hebben wij geen last van.

Er staan foto's onder het kopje "fotos".
Weliswaar in 2 aparte albums maar ze staan er op!

Liefs vanuit Bamako.

Mark

1. Roelie:
    28 november 2015
    Gelukkig ben je ergens geplaatst waar je wilde! Stoere foto's!
  2. Chrisja:
    1 december 2015
    Hey Mark,
    Leuk dat je een blog hebt gemaakt !
    En de plaatsing in Gao lijkt me ook prima :-)
    Mooie dag en ik blijf je volgen...
    Hartelijke groet
  3. Anna:
    3 december 2015
    Hè liefie,

Probeer je niet te druk te maken om al het bureaucratisch gedoe waar je nu mee te maken hebt en maak er een mooie ervaring van. .
    En vooral,pas goed op jezelf..

Kan niet wachten om je weer te zien!

Kus